Karaca Arboretum

YALOVA VE KARACA ARBORETUM

1980 yılında Hayrettin KARACA tarafından kurulan KARACA ARBORETUM peyzaj ağırlıklı,koleksiyon bir arboretum karakterinde olup, 135.000 m2 lik bir alanda tesis edilmiş bir canlı ağaç müzesidir. İçerisinde kaya bahçeleri,bitki bahçeleri, iris bahçeleri, gül bahçeleri, minyatür bitkiler, Türkiye doğumlu bonsai bitki koleksiyonları vb. örnekler vardır. Başta Türkiye olmak üzere, Asya, Avrupa, Afrika, Amerika, Avusturalya kıtaları ve Yeni Zelanda'dan bitki örnekleri yanında, Türkiye'nin endemik bitki örnekleri mevcuttur. Arboretum içerisinde tahminen 5 bin odunsu, bir o kadarda otsu rizomlu ve soğanlı bitki mevcuttur.

08:30'da İstanbul da son hareket noktamızda buluşarak otobüsle Yalova'ya hareket ediyoruz. Araç içinde,poğaça ve meyve suyu ikramı ile kahvaltımızı yapıyoruz.
Yalova'ya vardığımızda öncelikle Karaca Arboretum Canlı Ağaç Müzesi ziyaretini gerçekleştiriyoruz.Botanik uzmanı eşliğinde Arboretum'u geziyoruz. Programı müsaitse Hayrettin Karaca'yı görüyoruz; birlikte hatıra fotoğrafı çektiriyoruz.Evlerimiz ,bahçelerimiz için çicek fidelerimizi,fidanlarımızı satın alıyoruz.
Arboretum' dan ayrılıp,öğlen yemeği önces inde Yalova Termal Doğa ve Kültür Turu'nu gerçekleştiriyoruz. Yalova Kaplıcaları'nı (Üç Azizeler - Ayak Suyu - Göz Suyu) geziyoruz. Öğle yemeğimizi (set menü) Yalova da yiyoruz.
Grup/Vakit durumumuza göre yemek sonrasında Atatürk'ün Yürüyen Köşkü'nü ziyaret ediyoruz ve 15.30 civarında Yalova'dan ayrılıyoruz.
Feribot ve yol durumuna göre 17.30 civarı İstanbul'a dönüyoruz.

Mail Order ön rezervasyon
GEZİMİZİN DETAYLARI

Gezimizin detayları, Güncel tur tarihleri ve fiyatları için 0532 411 02 91 ve sogno@sognotour.com'dan bize ulaşın.